Followers

Please Click, saya nak pegi melancong ke england

Dyg Nurfathiah & Abd Rahim

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 1, 2011

Tiba Masa Nya

tersentap jiwa raga. HAHA! abg QAMARUZGUY tanye "sis bila lagi? " yg merujuk kepada pertunangan/perkahwinan. kite org borak melalui shoutmix je tadi :D ni sume salah abg QAMARUZGUY haha.
nape tanye soklan cam tu.. kan x keruan dah tia ni! HAHA.. Abg xpe la kan, abg laki! aishh. nak pinang makwe abg tu any time arr.. Tia ni cam mane? haha. xkan nak pinang lelaki kot! HAHA.. ngorat boleh la.. pinang cam ne? haishhh! mmg arr ppuan mude pon boleh kawen. xkan nak mengharap kan duit laki je. HAHA. dah la tia ni SHOPPAHOLIC :D t kering pulak husband tia. HAHA.. biar lerr tia dapat keje ttp dulu, baru kawen kot.. estimate umo 28 kah kah kah! masih ade 7 thn lagi.. lame tuuu~(setuju x?) ok. alasan boleh d terima kan..
kalau btunang xkan x boleh kot? (sblm ade yg tanye soklan cam gini baik tia jwb dulu okay!) tia pun x tau la.. HAHA. kalau SYGKU nak masuk minang tia, tia on je (gatai) hahaha.. hurm bila kah itu? xtau la. Tia pernah tanya kat SYGKU, dia kate xnak la tunang2.. kawen trus je.. HAHA. ok xpe.. hmmm.. tp kalau bertunang ni bnyk kebaikan tau (betol x?) makne nye kte dah d ikat. org lain xleh kacau. tu baru jaminan! sobbbssss... ni tia blom d jamin lagi boleh kacau .. SYGKU cam ne ni? uwaaaaa :'( hanya mampu berdoa agar kita d jodoh kan..



“Ya Allah, pemilik cinta sesungguhnya. Berikanlah aku jodoh yang baik, yang menyelamatkan aku dan agamaku. Dan janganlah engkau memberikanku jodoh yang buruk, yang menghancurkan aku dan agamaku. Jika si fulanah (sebutkan nama org yg d cintai) baik untukku, jodohkanlah kau dengannya. Akan tetapi jika ia buruk bagiku, jauhkan ia dan bersihkan hatiku darinya”
Doa seperti di atas lebih netral dan terkesan tidak “memaksa” Allah untuk mengikuti doa kita. Ingat! Allah bukanlah pesuruh kita yang harus mengabulkan permintaan kita, tetapi ia adalah Tuhan kita! Kadangkala secara tidak disadari kita menempatkan Allah sebagai pesuruh yang harus mengabulkan semua permintaan kita. Padahal Ia lebih tahu tentang kebutuhan kita daripada kita sendiri.
Lalu yang penting juga disadari bahwa kalau kita beribadah dan berdoa dengan fokus kepada seorang lelaki maka hal itu bisa merusak konsentrasi dan produktivitas hidup kita. Hidup tidak hanya berpikir tentang lawan jenis. Lebih jauh lagi hal tersebut juga dapat merusak aqidah kita. Hal itu karena seorang muslim yang beraqidah benar akan lebih sibuk memikirkan Allah SWT daripada yang lain (termasuk memikirkan lawan jenis). Lebih khawatir tentang keberadaan dirinya di mata Allah SWT daripada di mata orang lain. Oleh sebab itu sebaiknya berdoa dengan memikirkan si wanita yang Anda cintai itu jangan terlalu sering dilakukan. Tunjukkan kepada Allah SWT bahwa Anda lebih sibuk memikirkan-Nya daripada memikirkan wanita tersebut. Niscaya Allah SWT akan membantu Anda untuk sukses dalam berbagai kehidupan, termasuk sukses dalam mendapatkan jodoh. Wallahu’alam bis showab.

doa> sumber 













2 comments: